מהו תו vegan-friendly?

תו vegan-friendly

מי שחובב חיות ובריאות בטח כבר מודע לעמותת "ויגן פרנדלי" שנוכחת בחיינו מסוף 2012. העמותה מקדמת מהלכים שתומכים בטבעונות והיא מעוררת את המודעות של אנשים בכול רחבי הארץ. התפישה שמניעה את העמותה מתמקדת בנגישות, מבחינת העמותה נגישות מאוד חשובה, משמע ברגע שטבעונות תהיה קלה להשגה היא גם תהיה קלה ליישום ועל כן יותר אנשים יצטרפו למגמה.

התמצאות נוחה

העמותה כוללת שלל פעולות חינוכיות ומבקשת להנגיש אוכל טבעוני ביתר קלות. כמתבקש, העמותה פועלת לא מעט למען החיות ועל כן בין היתר מאחדת בין פעילי זכויות למען החיות ובין פעילים טבעוניים, כך שכיום ניתן למצוא מגוון פרויקטים משותפים שתפסו תאוצה, כגון "אתגר הקובייה" שחושף מה באמת קורה בתעשיית המזון מן החי ופרויקט סימון אוכל טבעוני באמצעות תו vegan friendly למוצרים.

שיתוף פעולה

ציינו שהעמותה תומכת בהנגשת אוכל טבעוני ועל כן כפועל יוצא נוצר תו vegan friendly. תו זה מסמן מוצרי מאכל, מוצרי טיפוח ותוספי תזונה שהם נטו טבעוניים. מכאן שכיום גם אם ניגש לרשת שיווק ידועה, ולא בהכרח לחנות טבע, נוכל למצוא בקלות יתרה מוצרים טבעוניים, ולו באמצעות המדבקה. פה נציין ששיתוף הפעולה כה גדול, כך שיותר מ300 חברות נותנות יד ומסמנות את המוצרים שלהן בתו, כולל חברות מוכרות ופופולאריות (כגון חברת שטראוס, סלטי צבר, טבעול ועוד).

קריטריונים להשגת התו

חשוב להבין אלו מוצרים זכאים לתו ,vegan friendly על מנת להבין האם המוצר עומד בקריטריונים ורצוי על ידכם. להן סקירה של התנאים השונים עבור השגת התו: עליו להיות נקי לחלוטין ממרכיבים מהחי, מכאן שהוא אינו יכול להכיל ביצים, חלב, בשר, עוף, דגים, חזיר, דבש, שעוות דבורים, מוצרי עור ואף הפרשות של בעלי חיים. בנוסף, המוצר אינו יכול להתבסס על ניסוי בבעלי חיים. פה נחדד שמוצר טבעוני אינו בהכרח אורגני או אקולוגי, ועל כן מי ששני נדבכים אלו חשובים עבורו צריך לבצע בדיקה נוספת.

תו vegan-friendly

עמידה בדרישות

על מנת לכבד את התו, ראוי לדעת שמוצרים שנושאים אותו עשויים לעבור בדיקת מעבדה מטעם העמותה, ולו באופן אקראי. כמו כן, חברה שמבקשת לסמן את מוצריה צריכה להעביר רשימה של סך הרכיבים שמצויים במוצר, ולאחר מכן מתנדבים מטעם העמותה יעברו על סך המרכיבים ויוודאו שאכן מדובר במוצר שמיישר קו עם ההגדרה.

יתרון כפול

משמח לראות שיותר ויותר מוצרים נושאים את התו, ופה ניתן למצוא שלא רק אג'נדה הומניטרית עומדת מאחוריו, אלא גם יתרון כלכלי, וזאת כי החברות השונות מבינות שכיום יותר ויותר אנשים מחפשים אחריו, ועל כן יישור קו עם המגמה הטבעונית מעניק יתרון יחסי אל מול המתחרים, משמע באמצעות התו אין צורך להשקיע הרבה בכדי להגדיל את קהל היעד. מבחינת הצד של הלקוח הטבעוני, גם כן מדובר ביתרון משמעותי, כי המוצרים המסומנים אינם יותר יקרים וכן מסייעים להתמצא ביתר קלות ומהירות, מבלי שיתעורר הצורך לעצור ליד המדף ולהתחיל לבחון את האותיות הקטנות.

הרבה מעבר לאוכל

מדהים לראות כיצד התחום תופס תאוצה, כך שהוא ממזמן כבר אינו רק נוגע בתחום האוכל, אלא הוא מתפרש למגוון תחומים נוספים, כאשר עבור כל תחום ניתן למצוא קריטריונים אחרים עבור קבלת התו. כך למשל יש להבדיל בין אם מדובר בתחום האופנה, בתחום הקוסמטיקה, בתחום המזון, או בתחום הנופש. שנדגים? ובכן הקריטריונים שנוגעים בתחום הנופש דורשים שסך התמרוקים שניתנים ללקוחות לא יכילו רכיבים מהחי, דורשים שהשמיכות לא יכילו חומרים מהחי ודורשים שארוחת הבוקר תציע אלטרנטיבה טבעונית ראויה. שנסכם? טבעונות כבר ממזמן אינה טרנד חולף, אלא מגמה שכאן על מנת להישאר ולהתרחב – השלימו פערים!

קראו גם: מתאמנים טבעוניים? איך תאכלו נכון?

השארת תגובה