הגיע הזמן: כל הסיבות שלכם לצאת לטיול קולינרי טבעוני ברחבי הארץ

אין כמו לטייל בארצנו הקטנה והיפה לצד אוכל שמניע לעבור מנקודה לנקודה, ואם אתם טבעונים, טוב לדעת שטיולים קולינריים לא פסחו גם על הקבוצה שלכם. ככול שיש יותר טבעונים, כך נוצר יותר שפע, ולא רק מנות ייעודיות במסעדות, אלא ממש טיולים קולינריים שהם 100% טבעונים. נשמע טעים ומרתק? ובכן אם כבר זמן מה שאתם מחפשים אטרקציה נחמדה עבור אירוע מיוחד (או סתם עבור יום שבת), טוב להתחיל להבין מה טיולים מסוג זה יודעים להציע וכיצד ניתן להיערך אליהם בצורה הטובה ביותר.

לוקחים חופש ומארגנים רכב מתאים

עומדים לתפור את הארץ לרוחבה ולאורכה בחיפוש אחר מטעמים טבעונים? קבלו שתי המלצות חשובות: קחו לעצמכם כמה ימים ותדאגו להתנייד באופן נוח ומשתלם. מה זה אומר? שזהו בדיוק הזמן לנצל ימי חופש שנצברו וזהו בדיוק הזמן לשכור רכב מתאים לחודש ימים. רכב שלא זולל דלק, שנחשב בטיחותי ושמתאים לנסיעות ארוכות. אומנם אם יש לכם רכב שעונה על ההגדרה, אין בכך טעם, אך אם נמצאים בביקור מולדת ואין רכב צמוד, אם הרכב אינו מספיק חסכוני, או אם בדיוק מכרתם את הרכב וטרם רכשתם אחר, מוטב לדעת שהמחסור ברכב מתאים אינו צריך להשאיר אותכם בבית. אם רק מחפשים מוצאים פתרונות מעולים, ועל כן השכרת רכב לחודש ימים כה אידאלית, ולו כי מבחינת מחיר אין זה ממש משנה אם שוכרים לשבועיים, או לחודש מלא.

הגיע הזמן: כל הסיבות שלכם לצאת לטיול קולינרי טבעוני ברחבי הארץ

לא גשום ולא חם – מז"א מושלם!

עוד המלצה היא לבדוק מראש מזג אוויר, וזאת כי חלק ניכר מהמקומות שמוכרים אוכל טבעוני ממוקמים בשווקים, כלומר במרחב הפתוח, כך שלא רצוי שגשם משמח יגרום למהר עם הטעימות ולרוץ לכיוון הרכב (לפני שהספקתם לקנות מטעמים גם עבור מי שנשאר בבית). מכאן שאם מבקשים להפיק את המיטב מהטיול, יש להקפיד על 3 כללים: בוחרים ביום יפה לצאת ולטייל בארץ, בוחרים ברכב חסכוני ובטיחותי ועושים שיעורי בית לגבי יעדים שאסור לפספס. מבחינת שיעורי בית, נציין שרצוי לבחור אזור מועדף ובהתאם לאסוף המלצות. פה המקום להיכנס לקבוצות שדנות על אוכל ברשתות החברתיות, לחפש המלצות בגוגל, לדבר עם מדריכי טיולים שמתמחים בתחום הקולינרי, לדבר עם חברים טבעונים וכדומה, כך שאט אט תאספו רשימה שתעורר תיאבון לצאת למסע.

לא רק עבור טבעונים

קחו בחשבון שגם אם אתם נמנים עם אוהבי הבשר, עדיין לא יזיק לפתוח אופקים ולגלות שגם המטבח הטבעוני עשיר, מסעיר, מדהים וססגוני, ובו מנות טעימות ושוות, במיוחד אם מבקשים לצאת לטיול קולינרי עם אדם קרוב שכבר ויתר על בשר, ביצים ושאר המרכיבים בחבורה. אז אם קיבלתם החלטה לצאת לטיול קולינרי מעט שונה, עתה רק נותר להבין כיצד נערכים באופן הטוב ביותר. מלבד העצה להתחיל את הטיול על בטן ריקה, נציין שמוטב לתכנן טיול שמתפרש על כל הארץ. היו בטוחים שגם לצפון, גם לדרום וגם לאזור המרכז יש לא מעט מה להציע.

מבקשים טעימה?

פתוחים להמלצות? הוסיפו לרשימה את המקומות הבאים: ואדי ניסנאס שמציג לראווה מאכלים עדתיים משגעים, לצד קינוחים שלא תירצו להשאיר בצלחת. "מסעדת שראביב" שמעניקה כבוד לצמחי הבר הסביבתיים. "המקום של ראדה" בנצרת שנותן כבוד מלכים לשומשום הפשוט. שוק הכרמל שמציע שלל קינוחים נהדרים על טהרת הטבעוניות. "פלאפל אוריון" בחיפה ועוד. כמו כן, אם אתם טבעונים שאוהבים את הטבע, מוטב שבין היתר תשקלו להצטרף לסיורי ליקוט, במיוחד עכשיו כשהיורה מאחורינו והכול מתחיל להיות ירוק ומרשים. תיהנו!

גלילה לראש העמוד