מאכלים שמכילים ויטמין D – והם גם טבעוניים!

ויטמין D

בשנים האחרונות ישנה יותר תשומת לב ליתרונות שבצריכת מאכלים שיש בהם ויטמינים וערכים תזונתיים אשר יעילים וחיוניים לגוף. תשומת לב זאת מהולה פעמים רבות בצורך להפוך את העולם לטוב יותר ואת הגוף לבריא יותר באמצעות תזונה טבעונית.

ויטמין D ידוע כוויטמין שקרני השמש מספקות ונחשב חיוני עבור הגוף משום שהוא בונה עצמות, מחזק את המערכת החיסונית, משפר את מצב הרוח, מספק סידן וזרחן כמו גם מחזק את מערכות הדם ואת הלב. מחסור בוויטמין מסוג זה עלול להחליש את מערכת החיסון והעצמות ואת כמויות הסידן בגוף. לכן חשוב לשלב תזונה טבעונית עם צריכת ויטמינים חיוניים ובכך להשלים חוסרים של מרכיבים חיוניים.

מדוע רבים סובלים ממחסור בוויטמין D?

אורח חיים שכולל עבודה בתוך מרחבים סגרים מונע מרבים לקבל את הכמות הדרושה של הוויטמין הנחוץ הזה, ויש את מי שנמנע לחלוטין מקרני השמש ומחפש דרכים אחרות לקבל את היתרונות של ויטמין D. אבל כיצד משלימים את החוסרים? באתר איך גדלת תמצאו עוד מידע על ויטמין D. אחת הדרכים להנות מהיתרונות היא באמצעות מאכלים שמכילים ויטמין D שחלקם טבעוניים. הנה רשימה של כמה מאכלים שכדאי להוסיף לתפריט היומי:

טופו

רבים הטבעוניים שבוחרים במוצר בשם טופו כדי להנות מתחליף בשר שמכיל כמות חלבונים נאה. טופו הוא מאכל עשוי סויה שמרוכז לכדי גוש לבן שנראה כמו גבינה צפתית. את הטופו מוסיפים למגוון רחב של מאכלים החל מירקות מוקפצים עד מרק אצות. טופו מכיל כמות של 140 יחידות ויטמין D במנה של 20 גרם. אם תרצו תוכלו לטגן טופו במחבת עם שמן זית ולהוסיף אותו כמנה עיקרית לצד אורז מלא.

דגני בוקר

דגני בוקר מסוגים שונים אשר מעושרים בוויטמין D יכולים להוסיף את כמות הוויטמינים הדרושה בכול יום. מנה של חצי כוס דגנים עם חלב סויה או שקדים תספק לכם ארוחת בוקר מעולה ובריאה.

פטריות

פטריות הן ממש כמו טופו: הן סופגות כל טעם וניתן לשלב אותן במגוון מאכלים החל כתוספת למרק ירקות עשיר עד לפשטידה או פיצה טבעונית. פטריות הן מקור נהדר לוויטמין D ומכילות 976 יחידות ויטמין ב-100 גרם. בחרו בפטריות פורטובלו המכילות כמות גדולה של ויטמינים חיוניים לגוף. טגנו פטריות עם בצל לבן קצוץ, גזר קצוץ וסלרי חתוך לקוביות קטנות, הוסיפו מים עד כשליש מגובה הסיר ושתי כפות גריסים והרי לכם מרק שובע נהדר שמכיל פטריות.

ברוקולי

ברוקולי מכיל כמות גבוהה של ויטמינים ביניהם ויטמין D שמחזק את העצמות והסידן בגוף. הירק הטוב הזה מכיל חומצה פולית ובטא קרוטן וגם סיבים תזונתיים שמחזקים את מערכת הדם. מי שירצה יוכל לאפות ברוקולי בתנור עם תחליפי גבינה שגם הם מכילים ויטמין D בכמויות קטנות. בתחליפי חלב יש מן הוויטמין, אבל בכמות קטנה. לכן מומלץ להשלים את הכמות הדרושה לגופכם גם ממקורות אחרים. את הברוקולי אפשר לשלב בהמון מאכלים, ואפשר למצוא מתכונים רבים ברחבי האינטרנט.

מיצי פירות

גם במיצי פירות תמצאו ויטמין D וכדאי לבחור בפירות אשר מכילים אסאי המועשר בנוגדי חמצון, תפוח גרנד סמית ושאר פירות המכילים ויטמינים טובים. במיקסר רגיל אפשר לרסק קוביות קרח עם חתיכות פירות ומים ולהנות ממשקה צונן וטעים.

לסיכום, ויטמין D יספק ספיגה טובה של זרחן וסידן הדרושים לגף ולהתפתחות העצמות כמו גם שיחזק את מערכת החיסון ויקטין סיכויים לחלות בסרטן המעי. לכן חשוב לחפש דרכים טבעיות וטובות לקבל עוד מהמרכיב החשוב הזה.

השארת תגובה