כל הדרכים של טבעוניים להעשיר את התפריט בחלבון

אורח החיים הטבעוני הוא כזה שמי שדוגל בו, נמנע לחלוטין ממוצרים מן החי. זה אומר שנמנעים כמובן מבשר בקר, עוף ודגים, אבל גם ממוצרים אחרים המגיעים מן החי כמו מוצרי חלב, ביצים, דבש וכן הלאה. יש כאלו שעושים זאת מתוך חמלה לבעלי החיים שהם חלק מתעשיות אכזריות במיוחד, אחרים עושים זאת בגלל שתזונה טבעונית נחשבת לבריאה יותר לטווח הרחוק, ויש כאלו שפשוט לא אוהבים את הטעם של מזון מן החי. כך או כך, לטבעונים יש באופן טבעי למדי גם אתגרים שונים כמו הקושי לגוון את הארוחות לפעמים, אבל אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא הצורך לתת לגוף חלבון איכותי. כיום מרבית בני האדם משיגים את החלבונים שלהם דרך בשר, ביצים ומוצרי חלב, וכך הטבעונים שבינינו מתקשים הרבה פעמים לעשות זאת. האם זה אומר שזאת משימה בלתי אפשרית? ממש לא. אנו רוצים לחלוק כמה דרכים להעשיר את התזונה שלכם בחלבון איכותי גם אם אתם טבעונים. בהצלחה!

אבקות חלבון

בעבר אבקות החלבון היו מוצר שהשתמשו בו רק בודי בילדרים ועל כן ההיצע היה נמוך, כאשר כל האבקות שניתן היה למצוא בשוק היו כאלו שמקורן במוצרים שונים מן החי. היום התמונה השתנתה לחלוטין וכבר אפשר למצוא אבקות חלבון מצוינות גם לספורטאים שלא מתאמנים במטרה לפתח את השרירים וגם בשביל מי שלא מתאמן בכלל ורוצה להחזיר לגוף את החלבון החיוני. כמו כן, המבחר של אבקות חלבון כיום הוא עצום ובין היתר אפשר למצוא אבקות חלבון טבעוניות מצוינות. מומלץ לשלב בתפריט אבקות חלבון לטבעונים על בסיס קבוע, וכך אתם יכולים להיות שקטים ורגועים שהגוף שלכם מקבל את כל מנות החלבון להן הוא זקוק.

כל הדרכים של טבעוניים להעשיר את התפריט בחלבון

חלבון טבעוני

מעבר לאבקות החלבון, שווה לדעת שיש לו מעט מוצרים טבעוניים שהם עתירי חלבון איכותי ואם אתם רוצים לקבל את החלבון שאתם צריכים כדאי לשלב אותם באופן קבוע. הנה כמה דוגמאות:

טופו

רבים חושבים כי טופו הוא מזון מעובד, אבל האמת היא ששיטת העיבוד שהוא עובר נקראת עיבוד מסורתי וכך נעשה מיצוי של חלבון הסויה מבלי שמוסיפים אליו חומרים אחרים שאינם רצויים. במאה גרם טופו יש כ-25 גרם חלבון.

סייטן

סייטן הוא חלבון שמקורו בחיטה וגם כאן נעשה מיצוי טבעי ולא עיבוד שנחשב ללא בריא. במאה גרם של סייטן יש כ-20 גרם חלבון, אבל חשוב לשים לב שהוא לא מכיל את חומצות האמינו הדרושות ולכן עדיף להשתמש בו כהשלמה ולא כמנה עיקרית.

קטניות

מוצרי מזון כמו עדשים, אפונה ירוקה, שעועית יבשה, פול, גרגירי חומוס וכדומה – כל אלו מכילים כמות לא רעה בכלל של חלבון. מדובר על פחות או יותר עשרים גרם חלבון לכל כוס מבושלת וזה בהחלט יכול להוות חלק קבוע בתפריט היומי שלכם. אגב, הקטניות מכילות עוד הרבה רכיבים בריאים כמו סיבים תזונתיים וויטמינים, כך שבהחלט מומלץ לצורך אותן על בסיס קבוע.

אולי בשר מתורבת בעתיד?

תעשיית הבשר היא בעייתית מבחינה גלובלית, וכבר היום מדענים עובדים במרץ על מנת לייצר בשר מתורבת שגדל במעבדה ללא פגיעה בחי וכמובן ללא הזיהום הסביבתי המוכר. אם אתם טבעונים מטעמי מצפון אבל חובבי בשר, יכול מאד להיות שבעוד מספר השנים הבשר הזה כבר יהפוך למוצר נפוץ בכל סופר ותוכלו להשיג את החלבון שלכם דרך בשר ללא פגיעה בבעלי חיים.

עד אז, הקפידו לשלב חלבון בתזונה שלכם על בסיס קבוע!

השארת תגובה